اخبار و اطلاعیه ها, ورزش

اسب سواری برای مبتدیان

اسب سواری برای افراد مبتدی

سوارکاری یک ورزش است، به این معنی که فیزیکی است و به تعدادی مهارت (از جمله هماهنگی و تعادل) نیاز دارد. این یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد اسب سواری مبتدیان است. این مقاله با پوشش دادن این اصول به افراد مبتدی کمک می کند تا با خیال راحت وارد زین شوند.

 

نکات ایمنی اسب سواری

ما می‌خواهیم در اولین سواری‌های خود تا حد امکان احساس آرامش داشته باشید، اما برخی از قوانین ایمنی وجود دارد که همیشه باید از آنها پیروی کنید. اسب‌ها یکی از بهترین چیزهای دنیا هستند اما آنها همچنین قد بلند، سنگین و از چیزهایی مانند کیسه‌های پلاستیکی می‌ترسند.

  1. کلاه ایمنی جای بحث ندارد : قبل از سوار شدن، مطمئن شوید که از کلاه اسب سواری مناسب استفاده کرده اید.در صورت پیاده شدن بدون برنامه ریزی می تواند جان شما را نجات دهد. همچنین باید بدانید که هر چند وقت یکبار کلاه اسب سواری خود را تعویض کنید .
  2. هوشیار باشید: سوارکاری فوق العاده سرگرم کننده است و وقتی برای اولین بار در حال یادگیری هستید، به راحتی حواس شما پرت می شود. شما با یک حیوان زنده روبرو هستید که ممکن است غیرقابل پیش بینی رفتار کند. شما یاد خواهید گرفت که “گفتار اسب” را با پیشرفت بهتر درک کنید، اما چشمان خود را باز نگه دارید و از اسب خود، سایر اسب های اطراف خود آگاه باشید.
  3. از پاهای خود محافظت کنید:اگر صحبت از انگشتان پا شد، چکمه های مناسب ضروری هستند. برای اولین تجربه سوارکاری خود نیازی به خرید کفش های جدید ندارید، اما اگر به سوارکاری ادامه می دهید.

 

اسب سواری برای افراد مبتدی

 

چگونه یک اسب را برای مبتدیان پیاده کنیم؟

هنگامی که برای پیاده شدن آماده شدید، باید مطمئن شوید که اسب شما هنگام پیاده شدن دور نمی شود.

  1. اسب خود را به طور کامل متوقف کنید و مطمئن شوید که از اسب های دیگر دور هستید.
  2. مطمئن شوید که افسار را محکم نگه داشته‌اید، اما دهان اسب خود را نکشید.
  3. پاهای خود را از رکاب جدا کرده و به جلو خم شوید.
  4. پای راست خود را به سمت بالا و روی پشت اسب خود بچرخانید.
  5. به یاد داشته باشید: در سمت چپ اسب پیاده شوید

 

نکات اسب سواری برای مبتدیان

 

شروع سفر اسب سواری هیجان انگیز است، و چند نکته اساسی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از آن لذت ببرید و ایمن بمانید.

  • همیشه از کلاه ایمنی استفاده کنید. هر سواری، هر بار.
  • چکمه های پاشنه دار بپوشید و آن پاشنه ها را پایین نگه دارید!
  • صاف بنشینید و شانه ها را عقب ببرید.
  • ببین کجا میخوای بری
  • انگشتان خود را در اطراف مهارها بسته نگه دارید.
  • در دروس منظم با یک مربی مورد اعتماد کار کنید.
  • سوار اسبی شوید که به خوبی آموزش دیده و متناسب با سطح تجربه شما باشد.
  • یاد بگیرید چگونه اعصاب خود را کنترل کنید تا بتوانید روی موقعیت و اسب خود تمرکز کنید.
  • آهسته شروع کنید و قبل از پیشرفت در هر مهارت اعتماد به نفس داشته باشید.
  • در تمام سرعت ها وضعیت و صندلی ثابتی ایجاد کنید.

 

 

اشتباهات رایج اسب سواری مبتدیان

 

چندین اشتباه رایج وجود دارد که سوارکاران جدید مرتکب می شوند، از جمله:

  • نپوشیدن کلاه ایمنی:قبلاً گفته بودیم و باز هم خواهیم گفت. کلاه ایمنی ضروری است!
  • عقب نگه نداشتن شانه ها:ریلکس بودن خوب است، اما افتادن خوب نیست. خم کردن شانه ها و سر به جلو، فشار زیادی به گردن و ستون فقرات شما وارد می کند، تعادل شما را از بین می برد و شما را از نگاه کردن به جلو در حین سوار شدن باز می دارد.
  • لگد زدن به اسب:غالباً اسبی که سوار شدن بر آن را یاد می گیرید آرام است و برای رفتن به جلو به کمی تشویق نیاز دارد. اگر لازم است کمی انگیزه بیشتری به آنها بدهید، با تمام توان شروع به کوبیدن دنده های اسب نکنید. با مربی خود در مورد راه های دیگر صحبت کنید تا آنها را وادار به حرکت کنید.
  • استفاده از افسار برای تعادل:مهارها برای کمک به برقراری ارتباط با اسب شما هستند، نه برای ثابت نگه داشتن یا حفظ تعادل شما. اگر مجبور به گرفتن چیزی هستید، از زین، یال اسب خود یا یک بند استفاده کنید.
  • خیلی زود انجام دادن:اسب سواری به تمرین زیادی نیاز دارد و همه از ابتدا شروع می کنند. در حین انجام تمام مراحل با خود (و اسبتان) صبور باشید. عجله نکنید.

 

 

چگونه یک اسب را برای مبتدیان متوقف کنیم

همانطور که اولین سواری شما سرگرم کننده خواهد بود، شما می خواهید اسب خود را در نقطه ای متوقف کنید. فقط به یاد داشته باشید – سرعت خود را کم می کنید و سپس متوقف شوید. در حالی که روی زین هستید، نباید “ترمز کوبیدن” وجود داشته باشد.

  1. ابتدا، باید مطمئن شوید که روی زین ثابت هستید.
  2. وزن خود را در صندلی فرو کنید.
  3. کمی به عقب خم شوید و پاهای خود را محکم کنید.
  4. نگه داشتن بوق یا جلوی زین شرم ندارد.
  5. با گفتن “وای” با لحن معمولی به اسب خود بگویید که می خواهید سرعت خود را کاهش دهید. ( نیازی نیست فریاد بزنید – فقط چند سانت از گوش آنها فاصله دارید ).
  6. به آرامی افسارها را به عقب بکشید.مثل اینکه دارید طناب می‌کشید آنها را نکشید. در عوض، به طور متناوب سفت کنید و فشار را آزاد کنید. یادت باشد لقمه در دهان آنهاست و حساس است!
  7. هنگامی که اسب شما متوقف شد، افسار را رها کنید و به عنوان پاداش به گردن او ضربه بزنید.

 

در پایان

اسب سواری خوب سال ها (اغلب ده ها سال!) تمرین نیاز دارد. زمانی که تازه شروع به کار می کنید، دیدن پیشرفت ممکن است سخت باشد، اما در آنجا بمانید. مانند همه چیز در زندگی، تمرین باعث پیشرفت (نه کمال) می شود. سوارکاری را به عنوان یک ورزش در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که این ورزش فیزیکی است و می تواند کار سختی باشد. مهم است که شما با موجود دیگری سروکار دارید که نظرات، احساسات دارد و روزهای خوب و بدی هم دارد، درست مثل شما. همیشه با تعامل مثبت با آنها از سختکوشی خود تشکر کنید. خراش، نوازش ملایم و هویج راه‌های خوبی برای نشان دادن قدردانی شما هستند!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *