دپارتمان موسیقی

زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای

تاریخچه موسیقی

تاریخ موسیقی

تأثیرات از غرب به شرق در موسیقی پیش از مسیحیت یونانیان و بعداً رومیان ادغام شد. شیوه‌ها و کنوانسیون‌های موسیقی که شاید توسط نوازندگان سیار منتقل می‌شد، تنوع و اختراع زیادی را به ارمغان آورد.

نت‌نویسی یونانی باقی‌مانده از این دوره از تاریخ موسیقی، به دانشمندان و موسیقی‌شناسان سرنخ حیاتی در مورد شیوه‌ای که موسیقی آن زمان ممکن است به صدا در آمده باشد، داده است. مطمئناً پیوندهای قابل توجهی را با موسیقی پس از آن نشان می دهد، شاید مهم ترین آن از طریق استفاده از مدالیته در موسیقی یونانی باشد.

در نقاشی‌های دیواری و در برخی گزارش‌های مکتوب، از جمله کتاب مقدس، ما در مورد سازهایی که در دوران روم و یونان به چشم می‌خورد و اهمیت آنها برای فرهنگ‌ها آموخته‌ایم. ترومپت به عنوان ساز اعلام و تشریفات باشکوه و یا غنچه به عنوان نوازنده جدایی ناپذیر آوازهای شاعران.

در سرتاسر اروپا از اوایل قرن اول، صومعه‌ها و صومعه‌ها به مکان‌هایی تبدیل شدند که موسیقی در زندگی کسانی که به خدا و پیروانشان ارادت داشتند تعبیه شد.

مسیحیت خود را تثبیت کرده بود و با آن مراسم مذهبی جدیدی آمد که موسیقی جدیدی را می طلبید. اگرچه موسیقی اولیه مسیحی ریشه در اعمال و اعتقادات قوم عبری داشت، اما آنچه از این امر پدید آمد این بود که برای قرن‌های آینده به پایه موسیقی مقدس مبدل می شود. سرودهایی که با عبادت سروده می‌شد، از متون مقدس لاتین پیروی می‌کرد، به شیوه‌ای که به شدت کنترل می‌شد و فقط به جلال خدا داده می‌شد. موسیقی بسیار مطیع کلمات بود، بدون شکوفایی و بیهودگی.

این پاپ گرگوری (540-604 بعد از میلاد) بود که به پیشرفت موسیقی مقدس و توسعه آنچه که امروزه آواز گریگوری نامیده می شود، اعتبار داده می شود که با صدای تحسین برانگیز صدای باز و بی نقص پنجم مشخص می شود.

برخی بحث‌ها پیرامون این ادعا وجود دارد، اما نام آن باقی مانده است و موسیقی متمایز و حیاتی باقی می‌ماند، زیرا از حالت ساده به سمت چند صدایی دور می‌شود. این به نوبه خود به زمانها و آداب و رسوم قبلی بازمی گردد، به ویژه در موسیقی قوم یهود، جایی که ایده یک هواپیمای بدون سرنشین ساکن معمولاً زیربنای ردیف دوم آوازی بود.

 

دوره های آموزش آلات موسیقی

شروع ثبت نام دوره های موسیقی 

ویژه تمامی سنین 

دف و تمبک . تار و سه تار . پیانو . گیتار . ویولن . سنتور . نی . فلوت ..

آموزش ویولن

توسط استاد احمدی

آموزش گیتار

توسط استاد یزدان پناهی 

آموزش تار

Image Accordion Content Goes Here! Click edit button to change this text.

آموزش سه تار

Accordion content goes here!

آموزش فلوت

Accordion content goes here!

آموزش تنبک

Accordion content goes here!

آموزش دف

Accordion content goes here!

آموزش پیانو

Image Accordion Content Goes Here! Click edit button to change this text.

سایر دوره های آموزشی

دوره های آموزش موسیقی

تربیت مربی موسیقی کودک

قیمت اصلی 3,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,800,000 تومان است.

فرم ثبت نام شرکت در دوره های موسیقی

شرح موضوع:

نوازنده پيانو شغلي است در حوزه هنرهاي نمايشي كه شامل فعاليت به عنوان نوازنده در 1.پروژه هاي استوديويي وضبط 2.گروه هاي موسيقي 3.اجراي تك نوازي(سوليست) 4.موسيقي فيلم وتئاتر مي شود.

شرح موضوع:

نوازنده ساز كوبه اي دف شغل و هنري است در حوزه هنرهاي نمايشي و شامل شايستگي سازشناسي دف بدست گرفتن دف،ساز نوازي در ميزان ساده و تركيبي،لنگ ساده و ترتيبي ،تکنيک نوازي وريتم   نوازي،همنوازي وگروه نوازي مي باشدوشامل فعاليت فرد به عنوان نوازنده درپروژه هاي استوديويی وضبط موسيقي فيلم،تئاتر،نمايش گروه هاي موسيقي واجرای صحنه اي،تک نوازي گروه نوازي واركستراسيون مي باشد.

شرح موضوع:

دراين حرفه فرد بايدتوانايي اجرای قطعات نوشته شده را برای ساز مورد نظر در قالب تک نوازی.همنوازی.گروه نوازی با تكنيک وسونوريته خوب داشته باشدوقابليت خواندن پارتيتور را داشته باشد.

شرح موضوع:

نوازندگي سه تار شغلي است كه قطعات نوشته شده براي سه تاررابا تكنيك,سونوريته وموزيكاليته مناسب بنوازد.اين قطعات بايددرسطوح مختلف وادوار موسيقي سه تارواز رپرتوارمعتبرانتخاب شده باشند.

شرح موضوع:

نوازندگي تارشغلي است كه قطعات نوشته شده براي تار را تكنيك ,سونوريته وموزيكاليته مناسب بنوازد.اين قطعات بايد در سطوح مختلف وادوارموسيقي تارواز رپرتوارمعتبر انتخاب شده باشد.

شرح موضوع:

نوازنده گيتاركلاسيك شغلي است در حوزه هنرهاي نمايشي كه شامل فعاليت به عنوان نوازنده در1.پروژه هاي استوديويي وضبط2.گروه هاي موسيقي3.اجراي تك نوازي(سوليست)4.موسيقي فيلم وتئاترمي شود.

شرح موضوع:

فیلمنامه نویس شغلی است درحوزه هنرکه بااستفاده ازتکنیک های داستان پردازی وداستان گویی می تواندبه خلق شخصیت،موقعیت هاو فضاهای دراماتیک برای به تصویر کشیدن درسینمابرآید.

شرح موضوع:

گوینده کسی است که بتواندازعهده خواندن شعر ونثرکلاسیک فارسی با فن بیان،شناخت علائم کاری،شناخت انواع متن برای گویندگی وانجام دوبله فیلم برآید.

شرح موضوع:

مربي موسيقي كودك،شغلي از مشاغل گروه هنرهاي نمايشي مي باشدكه شامل شايستگي هايي نظيرآشنايي باتاريخچه و تئوري موسيقي،نت خواني و سلفژ،تفكيك واجراي ريتم هاي مختلف،به كارگيري انواع سازها وتفكيك اصوات آن ها،بكارگيري مهارت هاي روانشناسي با راهبردهاي آموزشي مناسب در فضايي خلاق،بكارگيري شيوه هاي بازي با موسيقي،نوازندگي باسازبلزودوره تكميلي آموزش موسيقي كودك بامتدگام به گام باآوا ميباشد.
اين شغل علاوه برارتباط باكودكان باگروه مشاغل مديران آموزشگاه هاي موسيقي،مديران مدارس، مديران مهدكودك ها،كانون پرورش فكري كودكان،بهزيستي، حوزه هنري كودك و نوجوان و….مرتبط ميباشد.