تاریخچه موسیقی

تاریخ موسیقی

تأثیرات از غرب به شرق در موسیقی پیش از مسیحیت یونانیان و بعداً رومیان ادغام شد. شیوه‌ها و کنوانسیون‌های موسیقی که شاید توسط نوازندگان سیار منتقل می‌شد، تنوع و اختراع زیادی را به ارمغان آورد.

نت‌نویسی یونانی باقی‌مانده از این دوره از تاریخ موسیقی، به دانشمندان و موسیقی‌شناسان سرنخ حیاتی در مورد شیوه‌ای که موسیقی آن زمان ممکن است به صدا در آمده باشد، داده است. مطمئناً پیوندهای قابل توجهی را با موسیقی پس از آن نشان می دهد، شاید مهم ترین آن از طریق استفاده از مدالیته در موسیقی یونانی باشد.

در نقاشی‌های دیواری و در برخی گزارش‌های مکتوب، از جمله کتاب مقدس، ما در مورد سازهایی که در دوران روم و یونان به چشم می‌خورد و اهمیت آنها برای فرهنگ‌ها آموخته‌ایم. ترومپت به عنوان ساز اعلام و تشریفات باشکوه و یا غنچه به عنوان نوازنده جدایی ناپذیر آوازهای شاعران.

در سرتاسر اروپا از اوایل قرن اول، صومعه‌ها و صومعه‌ها به مکان‌هایی تبدیل شدند که موسیقی در زندگی کسانی که به خدا و پیروانشان ارادت داشتند تعبیه شد.

مسیحیت خود را تثبیت کرده بود و با آن مراسم مذهبی جدیدی آمد که موسیقی جدیدی را می طلبید. اگرچه موسیقی اولیه مسیحی ریشه در اعمال و اعتقادات قوم عبری داشت، اما آنچه از این امر پدید آمد این بود که برای قرن‌های آینده به پایه موسیقی مقدس مبدل می شود. سرودهایی که با عبادت سروده می‌شد، از متون مقدس لاتین پیروی می‌کرد، به شیوه‌ای که به شدت کنترل می‌شد و فقط به جلال خدا داده می‌شد. موسیقی بسیار مطیع کلمات بود، بدون شکوفایی و بیهودگی.

این پاپ گرگوری (540-604 بعد از میلاد) بود که به پیشرفت موسیقی مقدس و توسعه آنچه که امروزه آواز گریگوری نامیده می شود، اعتبار داده می شود که با صدای تحسین برانگیز صدای باز و بی نقص پنجم مشخص می شود.

برخی بحث‌ها پیرامون این ادعا وجود دارد، اما نام آن باقی مانده است و موسیقی متمایز و حیاتی باقی می‌ماند، زیرا از حالت ساده به سمت چند صدایی دور می‌شود. این به نوبه خود به زمانها و آداب و رسوم قبلی بازمی گردد، به ویژه در موسیقی قوم یهود، جایی که ایده یک هواپیمای بدون سرنشین ساکن معمولاً زیربنای ردیف دوم آوازی بود.

 

سایر دوره های آموزشی

فرم ثبت نام شرکت در دوره های موسیقی